מכון וטרינרי

תוכן עניינים

כל מי שמחזיק כלב או חתול, יודע שאחד הנקודות הייחודיות שדורשות התייחסות במהלך הטיפול בהם, הוא כל עניין החיסונים. חיסונים לחתולים ולכלבים, הם חלק מהותי ולמעשה, מהווה את מרבית הטיפולים אשר נערכים במסגרת מכון וטרינרי בכל מקום שהוא.

במהלך שנה סדירה, עובר כל חתול או כל חלב, לפחות 5 חיסונים. חיסון נגד תועלת הפארק כל 3 חודשים (חיסון שמיועד למנוע מחלות שכלבים עלולים לקבל כתוצאה מטיול במקומות לא נקיים) וחיסון כלבת פעם בשנה. בנוסף לכך הוא צריך לעבור חיסון משושה כל מספר שבועות במהלך השנה הראשונה לחייו. מטרתם החיסונים היא כמובן לשמור על בריאותם של הכלבים והחתולים, כאשר לעיתים מדובר במחלות נסתרות מהעין, שאלמלא החיסון, עלולות להתגלות רק בשלבים מאוחרים מאוד, מה שעלול להקשות על הטיפול. במקרה אחד, חיסון כלבת, לא מדובר רק מטעמי בריאות של הכלב, אלא גם מטעמים של שמירה על בריאות הציבור, לכן מדובר בחוק, ועלינו כבעלי כלבים מחויבים לקחת אותו אל מכון וטרינרי לבצע חיסון זה.

חשוב להדגיש, שחיסון כלבים או חיסון חתולים,  איננו נחשב לדבר מורכב, הוא לא דורש הכנה מוקדמת, וכל הפעולה נעשית במשך מספר דקות בלבד. אומנם חתולים וכלבים רבים מרגישים אי נוחות, באופן טבעי וברור מאליו, כשהמחט נכנס להם אל תוך העור ובכל זאת, אחרי כמה שניות הכל נגמר.

מלבד החיסונים שציינו, יש עוד מספר חיסונים שכלבים וחתולים אמורים לעבור, למשל, חיסון נגד שעלת כלבים, שפנסיונים רבים מבקשים שהכלב יעבור בטרם הוא יגיע אליהם ויבוא במגע עם כלבים אחרים. כאן לא מדובר בחיסון עם מחט אלא בהתזה לאף. באופן כללי יש לקחת בחשבון, שפנסיונים רבים דורשים לחסן את הכלב, לפני שאנחנו מביאים אותו אליהם, בשביל לשמור עליו ולשמור על הכלבים האחרים במקום.

לפני שאנחנו לוקחים את הכלב או את החתול שלנו, אל מכון וטרינרי לצורך חיסונים, מומלץ מאוד לקרוא עליהם באינטרנט ולקבל את כל המידע, כך נדע בדיוק מה הם עומדים לקבל, כיצד זה יכול להשפיע עליהם ומה תופעות הלוואי של אותם חיסונים.

אם אתם מחפשים מכון וטרינרי בו תוכלו לתת לכלבים ולחתולים שלכם את החיסונים השנתיים, וכן לבצע להם בדיקות וטיפולים, אתם מוזמנים לפנות לבית חולים וטרינרי באשדוד, של ד”ר יוחאי גונן וד”ר טל מוזס. בבית החולים תמצאו צוות מסור של ווטרינרים שישמחו לעמוד לרשותכם בכל עניין ועניין, מהשלב בו הם גורים ועד השלב בו הם מתבגרים ומזדקנים.

תוכן עניינים

שתף את המאמר: